keep ur smiling here

Saturday, February 27, 2010

bengkel pengurusan emosi Blok A, kolej Za'ba...

alhamdulillah.. hari ini bengkel yang dirancang berjalan dengan lancar even terdapat sedikit kecacatan dalam majlis berkenaan.. blok A mengadakan bengkel pengurusan emosi kepada pelajar kolej za'ba sendiri... pengurusan emosi merupakan satu aspek yang amat mempengaruhi kehidupan kitra sebagai manusia d muka bumi. ternyata manusia tidak boleh lari daripada menghadapi emosi mereka sendiri. dalam bengkel ini kami cuba membawa peserta menyelami emosi mereka sendiri dan sama-sama memikirkan apakah solution yang mantap yang boleh digunakan oleh kita ketika menghadapi zon kritikal.

dengan bantuan penceramah daripda UPM dan juga merangkap ahli kumpulan UNIC, beliau menceritakan bagaimana kita menguruskan emosi yang tidak stabil. antara perkara yang menarik adalah menggunakan teknik urutan shiatsu. untuk maklumat lanjut berkanaan urutan ini bolehlah kita ramai cuba mencari bagaimana untuk kita mengamalkan dalam kehidupan.

ternyata bengkel ini memberikan impak yang besar kepada pelajar kolej yang terlibat. diharapkan bengkel seperti ini dapat diadakan lagi bagi memantapkan emosi bakal guru sekalian.

No comments:

Post a Comment